Sterke Start Interieur Seizoen Najaar bij De Woonindustrie

logo
De Woonindustrie
Adres
Symfonielaan 1
3438EW Nieuwegein
Telefoon
E-mail
Website

Wat een begin van het Interieur Seizoen Najaar! De Woonindustrie opende dit seizoen met een bruisende editie van de Najaarsvakdagen op 7,8,9,15, en 16 september. Terwijl andere beurzen kleiner worden of zelfs verdwijnen, stond het centrum nabij Utrecht vol energie, nieuwe merken en enthousiaste bezoekers. De sfeer was positief, ondernemend en inspirerend, precies zoals de branche het nieuwe seizoen wil starten.

Groeiend aantal bezoekers

De bezoekersaantallen lieten een duidelijke stijging zien. Van vertrouwde inkopers die De Woonindustrie al jaren als vaste basis hebben, tot nieuwe interieurprofessionals die hun weg naar Nieuwegein vonden. Deze mix zorgde voor volle gangen en veel reuring. Opvallend was dat bezoekers niet alleen kwamen kijken, maar vooral om zaken te doen. Showrooms zaten vol met afspraken, collecties werden uitgebreid en er werden nieuwe samenwerkingen gesmeed. Daarmee bevestigt De Woonindustrie opnieuw haar rol als dé plek waar de markt elkaar écht ontmoet.

Vol huis, mede door nieuwe merken

Het centrum was tot in de nok gevuld en de lijst met nieuwe merken indrukwekkend. Onder andere Mette Ditmer, Gus*, Eight Furniture, Gusj, IMS Benelux, M line, Luxury Bedding Company, Simmons, Beddinghouse, Hoffz Interior, Take Teak en Haveco zitmeubelen sloten zich aan. Hun komst gaf het centrum een frisse boost, die duidelijk merkbaar was in de energie op de vloer. Een veelzeggend signaal: verschillende exposanten besloten na deze editie hun aanwezigheid te verlengen. Voor meerdere merken was dit hét bewijs dat De Woonindustrie de plek is waar ze structureel onderdeel van willen zijn.

Ambitie 2026

De Woonindustrie kijkt niet alleen terug, maar vooral vooruit. Het handelscentrum barst bijna uit zijn voegen en dat betekent: uitbreiden. Het plan is om in 2026 ook de achterliggende Beursfabriek te betrekken bij de Opening van het Interieurseizoen Najaar. Zo ontstaat er ruimte voor nog meer merken, nieuwe segmenten en extra inspiratie. De ambitie is helder: de Najaarsvakdagen uitbouwen tot hét nationale event waar de hele interieurbranche samenkomt. Geen losse initiatieven meer, maar één groot platform waar inkopers, merken en makers op het gebied van interieur elkaar ontmoeten.

Trots vanuit De Woonindustrie

De Najaarsvakdagen voelden als een warm bad vol energie. Exposanten tilden hun showrooms naar een hoger niveau, bezoekers gingen naar huis met concrete plannen en aankopen, en het team van De Woonindustrie zorgde voor een sfeer waarin alles klopte. De Woonindustrie laat hiermee zien dat de interieurbranche springlevend is. Waar elders deuren sluiten, wordt hier een nieuwe deur wagenwijd geopend. De Woonindustrie is er voor alle merken, makers en agenten die hun collectie willen presenteren aan een breed publiek van inkopers en interieurprofessionals. Met een volle editie achter de rug, een stevig fundament van 160+ exposanten en de blik gericht op 2026, is de conclusie duidelijk: dit is nog maar het begin.

De Woonindustrie is de nieuwe deur die opengaat, waar anderen sluiten.

Volgende interieurevent

Na een korte periode van bezinning en nagenieten kijken we alweer vooruit naar het volgende event voor de interieurbranche. Op

maandag 17 november organiseert De Woonindustrie, samen met interieurnetwerk IN en de NIA Academie, opnieuw de Interieurprofessionaldag . Een dag vol kennis, inspiratie en netwerken voor álle interieurprofessionals. Dit jaar staat onder het thema Let’s Play creativiteit centraal: het lef om te spelen met elementen, materialen en kleuren. Houd de website van De Woonindustrie in de gaten voor meer informatie en early bird-tickets.

Tekst
BeeldDe Woonindustrie
Gepubliceerd op17 september 2025 om 13:39