Meer klanten met een mooie kapsalon inrichting
Als je een nieuwe kapsalon opent (of je huidige salon laat herontwerpen of herinrichten), dan wil je uiteraard veel klanten aantrekken. Niet in die zin dat je het aantal klanten niet meer aan kan, maar wel dat jouw agenda de hele week lekker gevuld is met afspraken. Je hebt daar zelf nogal wat invloed op.
Je zorgt bijvoorbeeld voor goeie online zichtbaarheid, je kiest liefst een strategische plek (bijvoorbeeld waar veel potentiële klanten voorbij wandelen) en je hanteert concurrerende prijzen. Maar wat denk je van de uitstraling van jouw kapsalon? Klanten zijn absoluut gevoelig voor een aantrekkelijke kapsalon inrichting.
Lekker zitten, mooi geknipt
Je zorgt er uiteraard ook voor dat jouw klant zich op zijn gemak voelt in jouw kapperszaak. Een prettig muziekje (niet te hard!) kan wonderen doen. Natuurlijk zorg je voor een gezellig zitje en wat leesvoer voor de mensen die te vroeg zijn of gewoon nog even moeten wachten. Een koffietje van de zaak zorgt voor een glimlach en natuurlijk regel je goede kappersstoelen. Vergeet niet dat jouw klanten enige tijd in die stoelen zullen doorbrengen, zeker als ze kiezen voor een uitgebreide behandeling. Reken maar dat ze niet blij worden van een te harde stoel of eentje waar ze bijna uitglijden. Comfort is belangrijk, wat niet betekent dat je voor hele dure, luxe kappersstoelen hoeft te kiezen.
Klanten aantrekken en behouden
Want als je eenmaal een klant binnen hebt, wil dat nog niet zeggen dat hij een volgende keer terugkomt. Je hoeft hem niet al te zeer te pamperen, maar hij moet zich wel echt klant voelen. Hoe jammer zou het zijn als een deel van jouw klanten best tevreden is, maar de volgende keer naar een andere kapper gaat, terwijl hij wel tevreden was over de behandeling? Met een kapsalon inrichting die er mag zijn, creëer je sfeer in jouw kappersbusiness. Reken maar dat dat zich rond praat. En zoals je weet is er geen betere reclame dan mond-tot-mondreclame.
Zonder overdrijven
Je hoeft natuurlijk niet te overdrijven. Als je kiest voor een peperdure, hele chique inrichting, trek je vast ook klanten. Maar is dat het publiek dat je wil? Bedenk ook dat alles wat jij nu investeert je de komende jaren zal moeten terugverdienen. Een sprekende kapsalon inrichting kost wel wat financiële middelen, maar hoeft helemaal niet duur te zijn. Bedenk ook dat kwaliteit zich altijd terugverdient. Voor veel mensen is naar de kapper gaan een uitje. Even een moment voor jezelf, de juiste aandacht voor je haar en een leuk praatje. Hoe fijner de sfeer in jouw kapsalon is, hoe fijner jouw klanten daarna weer hun dag vervolgen.
Gaat u maar zitten
Het is zo’n uitspraak die we heel vaak in ons leven te horen krijgen: “gaat u maar zitten”. Met een beetje geluk zit je op een stoel die oké zit. Maar hoe vaak zit je nu echt prettig in een stoel waarin je ook nog eens wat langer zit? Ga dat maar eens voor jezelf na. Een klant zit minimaal een kwartier in één van de kappersstoelen in jouw salon en waarschijnlijk zelfs langer. Er wordt enthousiast aan zijn haar gewerkt. Mag die klant dan ervaren dat jij hebt gekozen voor kappersstoelen die gewoon lekker zitten? Dit is het comfort dat jouw klant verdient, en het is het comfort waarin hij zich als klant ook koning kan voelen. Hij ervaart dat jij hem serieus neemt en in hem investeert. Dit zijn ervaringen die zich ook op termijn terugbetalen in steeds meer klanten die terugkomen naar jouw kapsalon.
1701BZ Heerhugowaard